Citat:
Ursprungligen postat av Maria/Micke
Rafina? anländer till Atens flygplats 20.30 må 12/7 plan 1 Andros ? plan 2 Naxos ? Boende i Rafina ? Tacksam för svar..
|
Ni landar en skittid...

För tidigt för att sova hela natten på flygplatsen och troligtvis för sent för att hinna med någon båt... MÖG. Som vi säger på Skånska...
Om ni landar i tid, och allt fungerar, bör ni vara ute från ankomsthallen ca 21:45 lite drygt.
Sedan tar det minst en timme till Pireus med buss. Det går fortare till Rafina, men så sent går inga båtar därifrån. Vad jag vet. Men det finns en liten möjlighet att ni kan hitta någon sen färja ut från Pireus.... Tveksamt dock... Men lite flyt ska man väl ha någon gång...?

Håll koll på GTP.
Om, vilket är sannolikt, ni måste tillbringa första natten på fastlandet kan ni ju välja om det ska vara i Athen eller i Rafina. Lite beroende på vart ni vill nästa dag! Och vad ni vill uppleva? Athen (kanske Plaka eller Psiri) är spännande och det är enkelt att ta sig till Pireus nästa morgon. Om ni väljer Rafina kan jag rekommendera Corali. Därifrån är det ett par hundra meter att gå ner till färjorna. Det finns ett par hotell till men de är betydligt dyrare.
Peris i Loutra är säkert helt OK. Men de kör er inte till Rafina. Bara till och från flygplatsen. Jag misstänker att de inte får konkurera med Taxi... Det är nog ett mycket bra alternativ på hemvägen, men inte på utresan! Då är det bättre att bo direkt i Rafina.