Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-14, 18:40
Mica Mica är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Oväntat besök

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Och, blomkrukorna har kommit fram ser jag, eller underfaten ialla fall
Ja, när den provisoriska lösningen blev att täcka balkongen med en presenning var den så provisorisk att de använde mina krukor och fat som tyngder.

Oj Peter, och tack, det var mycket information så jag citerar inte. Men den fick mig att tänka på vad som skett med balkongerna de senaste åren. I september 2008, då jag var i Grekland, lades ny beläggning för att det varit bekymmer med balkongerna i flera år. Även utan vintrar som denna.
I somras inspekterades det igen och då skakades det på huvuden över jobbet som hade gjorts året innan.

Så jag behöver nog inte vara så orolig. Men det ska bli skönt när allt är klarlagt och bestämt vad som ska göras.

När jag startade denna tråd men rubriken Oväntat besök hade jag ju ingen aning om att det skulle bli fler besökare och dessutom fortsätta till något annat.
Så därför lägger jag in en bild från ett tidigare oväntat besök från sept 2009. Då hördes tydliga röster utanför (alltid speciellt på 5:e våningen). När jag tittade ut såg jag toppen av huvuden utanför balkongräcket. Det var två män i en skylift som höll på med något underarbete av den delen av balkongen som sticker ut från fasaden.

Borde nog köpa hem Gevalia.

Svara med citat