Citat:
Ursprungligen postat av Maria/Micke
Vad är det som är så bra med Samos?T Båt från Pireus?
Tack för svar 
|
Svårt att sammanfatta snabbt, beror kanske också vad man är ute efter. Läs gärna mina (och andras) resebrev från 2007 och 2008, så kanske ni får en bild av vad det kan vara.
Men medan man är på Samos vet man inte vad man missar på andra öar.

Jag menar att jag bara kan berätta om de öar jag besökt i Grekland (ganska få). Vill du har mer information, så finns det att ösa ur här på Kalimera.
Till Camilla från Eskilstuna (min gamla hemstad!):
Moppe på Samos? Vi har varit på Samos två gånger. Första gången tyckte jag att bara bussresan från flygplatsen till Votsolakia var ganska hissnande... Maken tyckte det var läskigt att köra bil på Samos. Det är ganska backigt...
Pythagorion - Posidonio var inte så hemskt backigt (hela vägen) om jag minns rätt. Vi var där och åt lunch och badade.
Potami tycker jag absolut du ska besöka. Inte så mycket till vattenfall kanske, men det är en svalkande promenad i skugga och skönt att bada i det kalla vattnet. Kustremsan Kokkari-Potami tror jag inte heller är så vansinnigt backig, men minnet kanske lurar mig. Det bästa är nog att skaffa en karta med höjdkurvor innan du planerar moppeturerna.
De andra två orterna du nämner har vi inte besökt.
Hälsn, Aina