Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-21, 06:13
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Proviantera i Pireus

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nisse Kalymnos, så är det ingen större kulinarisk hit.
En två dagar gammal ostpaj och en ljummen öl... Been there, done that... Fast det är min absoluta favvefärja! Salongen med de oranga plaststolarna... Underbart! Att färjan, om den skulle möta en våg högre än två meter skulle gå under, bekymmrar mig föga...

Och "barman sleep..."

Första gången jag åkte med Nisse var från Rhodos mot Nissyros. Har jag för mig. Den går inte den vägen längre tror jag. Men strax efter att vi avgått menade färdkamraten att hon ville ha något i magen! Ivrig att vara till lags rusade jag ner till baren. Och där satt en man som såg duglig ut. Men när jag försökte beställa så fick bara "barman sleep" till svar. Och mycket riktigt låg det ett 20-årigt vrak och sov på en soffa... Efter första hamnen, det lär väl ha varit Symi, vaknade liket till liv och faktiskt började fungera som människa. Att han stank minst två dagars gammal Ouzo har jag försökt förtränga...

Kassan var en plastmugg på disken.... Och min första beställning kunde han inte betala tillbaka på... Han kunde inte betala tillbaka på 10 €...! Så med det vanliga Grekiska förtroendet sade han: Kom tillbaka senare... Vilket jag naturligtvis gjorde. Resan tog minst två timmar längre än vad som var sagt så det behövdes någon öl till...

Är ni i norra Doddarna, försök ta en tur med Nisse! Det är hon värd.
Svara med citat