Citat:
Ursprungligen postat av AnkiC
Hej alla Rhodosälskare!
Jag har tänkt åka till Rhodos i slutet av juni 2010, hur är det att bo i själva Rhodos Stad? Är det mycket livat och störande? Jag vill ha nära till shopping och strand, vad jag förstår så är det 2 stränder nära Rhodos Stad, Ellistranden och västra stranden. Hur är dessa stränder är det stenigt, vilken strand är bäst. Eller ska man satsa på någon annan ort på Rhodos.
|
Jag tycker om att bo inne i Rhodos stad, men det beror ju helt på hur mycket fart och fläkt man vill ha. Vill du ha nära till shopping och strand, ja då får du bo nära innerstaden om du inte vill lägga pengar på taxi varje dag. Elli består av både sand och sten, medans västra stranden är mer stenig. Det är också där det blåser mest. De allra flesta badar vid Elli och det är förträffligt! Jag tycker inte att det är något problem att bo i ett hotell mitt i stan. För mopeder och bilar åker det dygnet runt vart som helst, och ska jag vara ärlig så somnar man rätt gött efter en hel dag på stranden och massor med shopping, även om det är ljud utanför. Du är helt enkelt för trött