Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-02, 22:39
Desires Desires är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Kärlekssemester, Skiathos, Parga eller kanske Zakynthos? HJÄLP!

Citat:
Ursprungligen postat av MetteK Visa inlägg
Hej alla!

Jag tänkte överraska kärleken med en resa till Grekland i maj Frågan är vilken ö man ska välja? Jag är på jakt efter något vackert, mysigt, romantiskt, gärna med pittoreska byar och klart vatten.... Romantik helt enkelt!

Jag har blivit rekommenderad Skiathos och Parga. Funderar sedan tidigare på Zakynthos...

Är det någon som har erfarenhet av dessa öar och kan berätta mer? Vad tycker ni att jag ska välja? Och har ni några helt andra tips på riktigt romantiska öar?

Tusen tack!
Jag har själv varit på alla de öar du föreslår, men tycker absolut ni ska åka till Skopelos, Parga eller Skiathos, absolut INTE Zakynthos. Den ön är verkligen inte särskilt genuin eller vacker tycker jag, tyckte den större delen av staden var som ett miniatyr-Los Angeles, absolut inte det där charmiga genuina som du söker......vi bilade på den ön också men gillade den EJ! Kefalonia är också en väldigt vacker ö, (där var Diana och Charles på smekmånad fick vi veta när vi var där), bo i så fall i någon av de små byarna. Foton från Kefalonia här: http://www.desires.se/#post81
Svara med citat