Ja, och här har du då en som tycker att det går alldeles utmärkt att bära packningen på ryggen!

Jag skulle satsa på 50 liter. Jag har en Lundhag Dovre på 40 liter och även om det är ont om plats från början så kan det bli lite väl trångt när man byter ö och ska packa ner "använda/smutsiga" kläder, de tar ju större plats. Men jag är lång, 1.78 så jag har inga problem med att ryggsäckarna är för stora för att sitta bra.
Kläder tar inte den största platsen utan jag har massor av prylar jag inte kan klara mig utan! Men det gäller att rensa. Necessären behöver inte ta halva utrymmet om man verkligen tänker efter vad man behöver.

T.ex. så tar 10 klädnypor större plats än man tror. Och våra 30 klädnypor vi köpte på Ikaria i somras kostade 3€, så... Men en liten flaska diskmedel kan vara bra att ha. För tvätt och ja, disk!
I klädväg brukar jag tänka fyra! Fyra shorts/klänningar/kjolar, Fyra linnen. Och underkläder, kanske leggings. Skor är det jag brukar ha störst problem med... 3-4 par brukar det bli där också
Lycka till!