Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-20, 16:02
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Em 22 April. Ljus i tunneln Plakias

Ljus i tunneln, tisdag eftermiddag 20 April.

Vid lunchpromenaden ner till byn kunde vi notera en markant scenförändring. Nu var det plötsligt gott om nyanlända turister vilka var ute att spana in omgivningarna.

Tavernaägaren visste besked. I nattens timmar hade fyra busslaster nyanlända turister tippats av vid olika hotellanläggningar. Nu hyste näringsidkarna förhoppningar om ljusare tider.

Vid taverna Muses var det gott om folk vid borden. Vi kunde räkna in minst ett tjugotal lunchhungriga matgäster. Tavernans stolta katt, charmtrollet Manolis, håller ordning och reda.
Inga strykarkattor tillåts sticka nosen in på denna taverna. Manolis är en vacker katt. Rödgul i färgen, samt har katten med till visshet gränsande sannolikhet läst Charles Dickens odödliga roman ”David Copperfield”

Manolis kan verkligen konsten att närhelst mat finnes på turistens bord , dyka upp och sitta fint med vackra, snälla men hungriga ögon.

Lite bilder från dagens lunchtur lägges in i galleriet under ”em 20April”
Jag börjar få lite trångt om utrymme i mitt galleri, så kanske får jag lov att radera en räcka äldre bilder strax.

Vind och tillhörande vågor har nu ökat, och det tackar vi för eftersom värmen eljest skulle bliva för svår för oss.

Hotellets trivsamma hund, Ludde, kommer dagligen på besök till vår studio. Ludde vill bli klappad och kliad, men har inga önskemål om mat.

Arne och Birgitta
Svara med citat