Citat:
Ursprungligen postat av jeabys
Thymis home är fräscht, ligger bra till i stan, finns hos Apollo. Det finns ju annars otroligt fina hotell, Skiathos Princess, La Piscine etc men dom är på tok för dyra tycker jag.
/Jeanette
|

OBS! KRAFTIG VARNING för Thymis home.
Visst ger stället ett fräscht och mysigt första intryck.
Vi bodde på Thymis och väl hemma efter resan klagade jag ganska stillsamt till Ving och sade att jag är absolut inte ute efter att klämma er på pengar. Men när jag betalar 20 tusen för en vecka för två så har jag krav på mitt boende, och det ska bli intressant se hur ni bemöter min kritik.
Jag fick redan en del farhågor innan resan då nätets största hotel/resesajt som har finessen att vem som helst kan skriva en kommentar eller betygssätta vilket hotel som helst. varnade för "häxan" som äger hotellet.
Enligt Vings hemsida så fanns det en "free internet area"
Visst fanns det möjlighet till internet. Det kostade "bara" 10€ i timmen
Den omtalade ägarinnan var enligt hörsägen en extremt snål och mycket förmögen bitter gammal änka.
Vi var helt utan el flera timmar i sträck under några dagar. Förmodligen var hon för snål att ringa en riktig elektriker. Det gick nästan inte att spola i toaletten och det var ovanligt med varmvatten. Vårt rum var dessutom väldigt trångt och mörkt.
När vi skulle ta taxi till flygplatsen (som kostar 6€) Insisterade hon på att hon skulle ringa en taxi åt oss. För detta ville hon ha 12€ av oss och förbjöd oss strängt att tala med taxichauffören om priset. Jag påtalade att vi kan boka en egen taxi för 6€ och då blev hon ursinnig och krävde oss på 12€ med motiveringen att hon fick betala detta pris om hon avbokade taxin. Jag traskade omgående till Vings kontor och påtalade detta.
Platschefen, en ung spoling bara, en mycket trevlig och välpolerad påläggskalv gjorde oss följe till hotellet för att bevittna när vi erlade betalningen för taxiresan. Som jag tidigare nämnde så klagade jag när jag kom hem och fyra veckor senare kom en check på 1000:- från Ving och ett brev där de bad om ursäkt för det inträffade och en förklaring med att Vings ledning ställt ägarinnan mot väggen och hon då enligt brevet hade varit väldigt ångerfull
Jag hade mycket hellre bott på Bourzi, än Thymis.
Lycka till förresten