Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-24, 07:57
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Påskdagen 4 April

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA Visa inlägg
Låter underbart A o B...och kan bara tycka synd om Dig Eva L,som inte efter alla Dina "resor" till Reth,inte ser nåt annat än massturism
Jag vet inte varför du sätter tecken runt resor för bott där har jag inte gjort. Inte behöver du tycka synd om mig jag har hittat så många pärlor och fantastiska platser på andra ställen i Grekland. På mindre platser där utvecklingen gått mer varsamt fram. Visst kan jag se charmen i Rethymnon och inte bara massturismens baksidor och vid den här tidpunkten när Arne och Birgitta är där i lågsäsong blir säkert karaktären en helt annan.

Jag tror att det kan kännas så här för många som besökt en plats när turismutvecklingen stog i sin linda och de sen kan se kära platser förändras. Tyvärr är det mycket svårt att bevara kraktären, stämningen och den bofasta befolkningens attityder till turisterna när de helt enkelt blir för många. Det är tyvärr en av massturismens baksidor men här är ju ändå Rethymnon lyckligt lottat eftersom det är en levande stad året runt. Andra platser på Kreta som Malia och Stalis är totalt ödelagda av turismens baksidor och har varit det i många år.

Eva
Svara med citat