Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-24, 10:13
nekjam nekjam är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005
Standard Sv: Påskdagen 4 April

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
På orter med mycket massturism uppstår det ofta den här typen av utbud och Rethymnon är ju tyvärr väldigt påverkat av massturismens baksidor. Jag har sett turismen utvecklas där under många år eftersom jag besökte staden första gången 1980 och den sista i början av 2000-talet. Förstår med viss förvåning att det fortfarande är en populär turistort hos många men vi är ju olika och har skilda förväntningar på vad som är en tilltalande plats. Tycker ändå att det är en fin stad även om jag inte vill tillbringa min semester där eftersom det inte motsvarar just mina förväntningar och krav på vad som känneteckar en bra turistort.

Eva
Första gången jag reste till Rethymno var 2004. Sen har det blivit vårt nya resmål. Har åkt varje år sedan dess. Jag håller inte alls med dej. I Rethymno finns ju allt. Där kan man verkligen se lokalbefolkningen. När barnen går till skolan, när alla tanter går till kyrkan på söndag förmiddag. Sen kan man strosa runt i gamla stan hur länge som helst. Det finns nya saker som man upptäcker varje år. Men om du inte bott där utan bara varit på besök så tycker jag att du inte kan bedöma Rethymno rättvist. Det är som jag. Jag har varit till Chania 3 ggr på besök, och där skulle jag inte alls vilja tillbringa min semester. Och inte i närheten på turistorterna heller. Jag vill ha allt dvs bra strand, hotell nära till allt. Och en gammal stad. Då är Rethymno perfekt.

Tack än en gång A och B för Er trevliga resning. Kan bara hålla med alla som berömt Er. Och lycka till i Chania.
Svara med citat