Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-24, 17:02
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Greklands vänner

Erik - jag undrar lite om du blandar ihop dina personliga relationer i Grekland och till Grekland - med det som pågår på samhällsnivå, i offentligheten?

Jag har inga problem med att ha fortsatta goda relationer i Grekland - och att samtidigt konstatera att staten Grekland faktiskt står i den ekonomiska skamvrån just nu.

Jag har heller inga problem med att se att korruption förekommer på alla nivåer i Grekland - från de högsta ministrarna till minsta gyrosställe i gathörnet. Det är säkert så att även människor jag känner i Grekland ingår i det där korrumperade systemet - det påverkar inte mina relationer till dem. Och det påverkar inte heller nämnvärt min syn på Grekland.

Jag kommer att fortsätta att älska det liv Grekland kan erbjuda mig och jag kommer att strö pengar omkring mig när jag är, precis som vanligt.

Det här har jag skrivit i andra sammanhang förut men nu tar jag till det igen: Om man verkligen älskar så accepterar man även de negativa sidorna.

För mig behövs inget försvar för Grekland. Grekland är ju inte jag, kritik mot Grekland är inte kritik mot mig.
Svara med citat