Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-25, 19:58
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Greklands vänner

Citat:
Ursprungligen postat av Elisalinn Visa inlägg
Snälla du, vi är greklandsvänner, men vi reser precis var vi vill. Med tanke på Greklands nödlån från övriga EU, så kanske man måste omvärdera vissa tankar. Grekland är och har alltid varit korrupt, därför har de dessa problem. När pengarna hamnar i fel "fickor", ja.... du förstår.
Grekland valde att inte ta nagot lan fran EU utan har vant sig till Internationella Valutafonden, orsaken ar att for det forsta sa skulle Grekland tappa EU:s fortroende som de forsoker att ateruppbygga utan vill visa att de kan klara sig sjalva, och orsak nummer tva ar att EU erbjod lan till en usel ranta, varre an Internationella Valutafondens. Ingen behover oroa sig for att grekerna forvantar sig hjalp fran andra lander i EU, de har mycket val forstatt att de ar helt sjalva i sin kris. Nu ar det ingen som vet vilka forandringar som Internationella Valutafonden kommer krava, historien visar iallafall att i alla fall dar Valutafonden har gripit in har det lett till stor arbetsloshet och fattigdom. Det ar klart att det ar Greklands fel och det ar ingen annan som har nat ansvar for det, men det trista ar bara att de som kommer ta den storsta smallen nu ar saklart de som ar svagast ekonomiskt och inte de som har lett Grekland till den situation den nu befinner sig i.

Det som gor lite intryck pa mig ar att EU inte alls verkar agna en tanke at att om Grekland gar under ekonomiskt sa kommer det paverka dem ocksa. Med en gemensam ekonomi sa kanns det liksom inte som att det funkar att saga : ok, du tar hand om dig sa tar jag hand om mig. Det kanns inte sa hallbart.
Svara med citat