Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-25, 20:56
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Greklands vänner

Alla turister som åker till Grekland förbättrar landets ekonomi, även AI charterturister. De besökare som väljer att äta i mindre tavernor och handla i mindre butiker gör dock mycket bättre eftersom de kanske räddar från en konkurs mindre firmor. När mindre företag överlever då finns det mer skattebetalare och skatteintäkter ökar i landet. Dessutom då finns det mindre bidragstagare i Grekland.

Själv föredrar jag att äta i mindre lokala tavernor, att handla kryddor, frukt, vin, honung, olivolja och kosmetika i små lokala butiker. Varför det? För att gynna små grekiska företagare, för att hjälpa de överleva, för att förhindra deras försvinnande och för att Grekland ska förbli grekisk och därför att jag älskar Grekland. Jag har ingen lust att lägga mina pengar i redan feta bovars händer som äger betonghotell, stora matkedjor etc. Deras ägare är redan tillräckligt rika och behöver inget ekonomiskt stöd.

Jag glömmer aldrig att en mindre butikshandlare i Parga var tacksam att jag inhandlade hos honom två almanackor med olika motiv från Grekland.

Enigma
Svara med citat