Hej!
Jättesvårt att svara på

.... Jag har varit ett antal ggr på båda öarna. De senaste åren har jag besökt Kefalonia, men i år åker jag tillbaka till Skiathos

...
Kefalonia är ju en av de vackraste öarna som finns. Hotell Lassi ligger oxå bra till i förhållande till Argostoli och ni har 2 riktiga kanonstränder i byn. Det finns många riktigt fina stränder runt ön.
Ön är oxå mer genuint grekisk jmfr med Skiathos. Det finns mer kulturella utflyktsmål dessutom. Ön är mer en familje-ö.
Skiathos slår allting i fråga om underbara sandstränder med kristallklart vatten på en liten yta. Ön har en fantastisk charm och staden är jättefin. Ön passar dessutom både gammal och ung. Jag älskar sandstränder och därför är ön helt perfekt

...
Det finns ju oxå en hel del att göra på Skiathos. Båtutflykter mm...
Alexis har jag bott på. Det ligger en bit utanför stan, så man får promenera en bit, men det är väl iofs bra. Vi hade en balkong och följeslagarna hade terass. Det var helt ok. Utsikten mot havet var bedårande!
Jättesvårt att skilja öarna åt. För sol & bad samt restaurangbesök är det ju svårt att rekommendera den ena före den andra.
Mitt förslag blir; Åk till Kefalonia nu i år och till Skiathos nästa gång

..
Hälsar
C@nny