Citat:
Ursprungligen postat av Aina
Finns det något ställe eller någon ö i Grekland som ni avråder från att åka till? Eller något område. Jag bara undrar. Berätta också gärna varför.
Jo, jag har något svagt minne av att jag ställt frågan tidigare och att Arne hade traumatiska minnen från någon ö...
Aina
|
Vi älskar grekland, men begav oss förra året till Cypern. Det var det sämsta semestervalet vi någonsin gjort. Fruktansvärt dålig mat, uruselt med besöksmål (eller urusla mål menar jag), konstant festande med utspädd sprit till nästan vanligt vatten nivå, otroligt dyrt och tråkig natur.
Fina stränder på vissa ställen, men de var helt förstörda av uteställen som ställde ut högtalarna på högsta volym från 8.00/9.00 på morgonen.
Är man 18 och bara vill ha en otrolig fylleresa utan någon som helst kvalitet på festandet så kan Cypern funka, men i alla andra sammanhang är det inget annat än greklands soptipp.
Annars finns det platser på Öar som inte är så bra, Kreta har säkert många halvdanna ställen (heralklion kändes inte som någon hit) men Chania är otroligt mysigt och fint och många andra mindre byar.
På Rhodos är hela västkusten off för mig. Stränderna är ur usla och det blåser konstant samt extremt turistig/dålig mat.
Men resten av Rhodos är för mig helt underbart (Faliraki är en party ort, så dit kanske man bara ska göra en visit, inte bo om man inte är ungdom). Kalithea är att rekomendera samt, Lindos och Rhodos Stad.