Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-12, 19:32
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

...idag morse fick vi lana Xronis farsas bil med flak.Sen fyllde vi detta med gammal olja....(ick) skvalp&glugg.....Hela flaket gick at....Sen drog vi ivaeg till tippen.....Tillbaks igen,staeda ur flaket, samt fylla det med stolar och bord, som kordes till Panburger....Sen en timme eller seau ledigt, sen traeff med Andreas pa Zephyros, daer vi sen sandpapprade och oljade stolar och bord i solen glans....Detta foregick till fem ungefaer, da jag sen for upp i berget bakom stan till Yannis Lambros, en kollega till Andreas.Han har tva traebatar, varav den ena star under mitt beskydd....Det aer en liten plutt, endast 3.70 lang, men gullig aenda....Lite relingslist var dalig, sen tog vi bort 3st rorkultar i trae pa var sida.....Inget daligt antal med tanke pa batens litenhet.....Imorrn ska vi traeffas hos traegubbarna Rotsakis, daer vi ska anvaenda de gamla bitarna som mall till nya bitar, som sen ska skruvas dit, istaellet for att spikas, som de gamla var.....Nu aer baten byggd, kanske for 50 ar sen, sa da var det nog inte sa laett att fa tag i skruvar pa Karpathos,kan man anta.....Som ni saekert vet, sa gillar greker malarfarg, sa baten var taeckt med x antal lager faerg, vilket ska bort inuti, sa vi kan olja med......ja just de, linolja!!! Yannis gillar trae, sa det blir nog ingen mer faerg inuti....Sen har jag (tror jag) overtygat honom om spristagsriggens fordelar gentemot latin-riggen, sa det blir nog en san rigg.Han har redan en med latin-rigg.....I sa fall blir det den forsta baten med san rigg pa on, och sannolikt avensa i ett storre omrade....kolen aer ganska grund, sa baten kommer vael att segla som en tvalkopp, men vi far vael haenga pa mer kolar, eller fordjupa den vi har....Beslut, beslut, aldrig tar det slut, haha.....Naja, Yannis tycker det aer jaettekul, istaellet for att skyffla papper pa kontor....
Annars allt vael, fortfarande ganska mycket turister kvar, fast det borjar tunna ur....Jordbaevningen missade jag tyvaerrr.....
Vi hors vidare....
Mikke