2010-05-20, 15:43
|
 |
|
|
Reg.datum: apr 2008
|
|
Sv: Skiathos eller Kefalonia
Citat:
Ursprungligen postat av Sofie:)
Tack för alla svar 
Var är stranden mest långgrund på Kefalonia (Lassi) eller Skiathos (Megali ammos)? Finns det strandtavernor på Lassi?Finns det poolbar på Lassi Hotell?
Som jag förstår så finns det strandtavernor på Megali ammos, har jag rätt? Det är alltid mysigt å äta lunch eller ta en drink på stranden
Är det någon som vet hur markterasserna är på Villa Alexis, är det nån som sett hundar på hotellområdet?(är väldigt hundrädd)
Jag är jättetacksam för alla svar, det lutar åt Skiathos...men det är inte lätt.....
Hälsningar Sofie
|
Hej Sofie!
De 2 stora fina sandstränderna som ligger i Lassi är inte så så jätte-långgrunda. Dom är väl av "medelklass" Vi har ju åkt med vår lilla tjej som fyllde både 2 och 3 år där nere, och badet var väl kanske inte ultimat för en sån liten människa . Men man får ju vara med och bada själv. Mounda beach var däremot perfekt och några andra stränder oxå, ex.vis Ai Helis i Svoronataområdet, där det var mer långgrunt. Antonio's Beach är oxå en barnvänlig strand i Lassi. Den kallas oxå för “the quiet beach”. Detta pga att om det är blåsigt på Makris & Platis, så är det lugnt på Antonio’s.
Dessa stränder har solstolar, tavernor eller cantinor.
Kalamia beach har solstolar samt en cantina.
På Lassi hotell i Lassi finns det ingen pool-bar.
Skiathos:
Jag skrev om markterasserna på Alexis i ett tidigare inlägg i tråden. Om jag inte missminner mig så har alla uteplatser o balkonger på hotellet havsutsikt.
Jag har aldrig sett hundar i hotellområdet heller.
Det finns ju ett Dog-shelter i närheten av Panagia Kounistramon, där man tar hand om herrelösa hundar. Jag var där första gången 2000, och de gör fortfarande ett fantastiskt jobb med hundarna. De som jobbar där får ”avlöning” genom donationer mm. Målet är att försöka ge hundarna nya hem i Europa. Man kan m.a.o. köpa en hund där och få hem den så småningom (efter all papperexercis, karantän osv.
Hälsningar
C@nny
|