Sv: Vart ska man INTE åka?
Fast det där är inte så trevligt tycker jag..."lata charterturister"...
För mig som ska resa med man och två barn så är det många fördelar att åka charter.
Det hade kostat rejält mycket att åka reguljärt med två ungdomar, sedan båtpengar tur och retur och två nätter i Athen.
Nu kommer vi direkt ut till Samos.
Jätteskönt!
Sedan håller jag inte alls med om hemskheten med Cypern.
Vi åkte dit en vecka och hade en fantastik vecka på små mysiga tavernor i Paralimni - helt oerhört mysigt!
Allt handlar om hur du själv söker dig iväg från "turistfällorna".
När vi var på Fuerteventura mötte vi ett par som åt kinabuffé varje dag på en kinakrog för det var billigt.
Själva satt vi med barnen på små hamntavernor och åt färsk fisk och drog till El Cotillo där vi åt på en oerhört mysig krog och strosade runt i byn!
Ser jag ned på de andra?
Nej-var och en gör sitt val utefter vad du önskar av din semester.
Har du ett stressigt arbete kan valet att bara slappa och sola vara det som gör att du orkar med att fortsätta ge allt på jobbet hemma.
Stunderna vid poolen kan vara de gyllene ögonblick då du äntligen kan tala med din fjortonåring om saker ni inte tar upp hemma - doppet i poolen kan vara mer värt än vilken fantastisk strand som helst.
Många hånar charterturismen och det är oerhört sorgligt.
För de allra allra flesta är det en stor lycka att bara få beställa den där resan och unna sig något.
Och sluta skriva att charterturisterna super och beter sig.
Under mina öluffarår var det oerhört ofta backpackers som satt stenhöga på puberna och var söndersupna.
Jag älskar Grekland på MITT sätt.
|