Sv: Vart ska man INTE åka?
Kommentar av mig som startade ämnet:
Min känsla är att det finns massor av platser eller öar i Grekland dit jag skulle kunna åka och trivas. Att det faktiskt är svårt att välja. Vi har varit på charterresa tre år i rad. Jag tror att charter idag kanske inte är som charter för 30 år sedan, d.v.s. att man ingår i en grupp som följer en guide och ser och gör samma saker.
I år blir det (äntligen) öluff och Kykladerna. Att det blev just Kykladerna är för att vi vill fortsätta se mer efter Naxos förra sommaren. Det hade kunnat bli en annan ögrupp.
Att det blåser hiskligt på en ö behöver ju inte betyda att det blåser nästa gång man kommer dit. Eller så är det en blåsig, utsatt plats. Jag minns hur dottern gnällde när vi blev sandblästrade på Plaka, Naxos, i somras!
"Jamen, vi kan inte hjälpa att det blåser! Det är inte vårt fel!"
Vi vandrade tillbaka mot Agios Prokopios längs stranden och hittade såsmåningom platser med lä.
Den ö jag känner mig mest skeptisk inför är nog Kreta, men har förstått att det är en vacker ö med möjlighet till vandring och naturupplevelser. Skulle nog välja noga var jag skulle bo och läsa på inför en resa dit.
Aina
|