Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-24, 09:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Vart ska man INTE åka?

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Att det blåser hiskligt på en ö behöver ju inte betyda att det blåser nästa gång man kommer dit.
Fast just det där med blåsten på Andros - var det väl? - tycker jag är ett bra exempel på hur slumpar kan göra att "man kliver av båten med fel fot först".

Om man kommit till Andros en vecka senare eller tidigare kanske det varit vindstilla och vackert - och Andros hade blivit ännu en underbar Greklandsupplevelse. Om det blåser smådjävlar, däremot, kanske man åker därifrån och känner att Nää, aldrig det blåshålet igen.

I vintras hade jag en otrevlig upplevelse i Indien, första dagen på en ny strand där jag skulle bo några dagar. En hundvalp låg döende utanför en butik, flera människor satt utanför och småpratade och ingen tog nån notis om hunden. Det bidrog starkt till att mitt intryck därifrån fortfarande är ganska solkigt.

För många år sedan hade jag en liknande upplevelse på Tinos: en nyfödd hundvalp som tiken lämnade i solgasset, den lilla skrek. Jag gick och sa till på tavernan dit tiken hörde men de skrattade bara, ingen gjorde nåt.

Om detta inte hänt tredje gången jag var på Tinos så att jag redan fallit för ön - då hade det faktiskt kunnat bidra till att jag inte åkt tillbaka dit.

Min erfarenhet är alltså att det ofta är småsakerna som gör det.
Svara med citat