Sv: Hemska saker händer på Rhodos!!
Hej Monica P.
Tusen tack för din syn på saken .... alla vinklar behövs för att kanske kunna förstå!
Du skriver så bra,och jag förstår så väl att det blir snabbt och fort myriader av övergivna djur. Det som jag inte förstår är sättet djuren avlivas på,så plågsamt och utdraget med detta gift! Det måste ju kunna finnas duktiga jägare som snabbt & smärtfritt kan avliva djuren utan att de ska plågas? Det kan ju inte "tas tillvara" på alla djur som blivit till,det begriper jag,....
Hundarna blir som vargar och instinkten tar över,....skrämmande när inte ägarna tar sitt ansvar.
Den där herden hade hängt hundarna, ja,.....stående längst ut på sina tå-spetsar,nätt å jämt nådde ner till backen,... för att gå en plågsam och uttragen död tillmötes.Det finns foton på detta.
Jag förstår bara inte alls hur människorna tänker som X-traplågar djur så.....
Ang.alla kattungar,det borde väl finnas burar att fånga dom i (med något oemotståndligt) köra dom till ett enskilt ställe,och avliva dom med ett snabbt & smärtfritt skott........ Mitt innersta önsketänkande är att djuren inte ska behöva lida för människors dumhet eller ondska!
|