Sv: Sifnos for forsta gangen
Nu tror jag mig antligen ha lokaliserat osten, Birgitta. Inte i Faros och inte i Apollonia men val har i Kamares, dar jag nu har nagra timmar att sla ihjal innan baten gar ikvall.
Jag har haft det sa obeskrivligt underbart! Visserligen har manga sagt att Sifnos ar fantastiskt - men sa har? Jag var inte forberedd pa att det skulle bli en san total fulltraff som detta.
Bo i Faros ar underbart, inte minst nar man har fordon stor del av tiden och kan rora pa sig. Jag hade moppe i 7 dagar av 12 och det var lika mysigt varje eftermiddag/kvall nar man kom tillbaka till Faros.
Om jag inte hade valt Faros hade nog Vathy legat bra till. Brukar inte foredra rena badorter men Vathy hade stamning. Det var sa fint med kyrkan mitt i och stranden som smalnade av sa att man pa mitten fick ga i vattnet (om man inte smog in genom kafeet och ut genom tavernan).
Dessutom var vattnet i Vathy helt kristallklart att bada i. Sagolikt. Jag maste ha stott pa manettradar for forsta gangen nagonsin i Grekland for jag brande mig. Men gick over pa nan timme.
Charleston - jag kom i maj, bodde ensam och stannade langre an de flesta andra pa Aperanto. Jag skulle tippa att mitten av juni ar mer jamforbart med september, och sa vitt jag horde fick de luffare som kom nu for att stanna nagra natter betala 45. Sa jag skulle tippa att ni skulle hamna ungefar dar.
Jag kan helt forbehallslost rekommendera bade Aperanto och Faros, har haft det sa fantastiskt!
|