Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-11, 19:37
Stomatol Stomatol är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Sv: Gångväg i Petra?

Nu har jag varit hemma ett tag och allt blev väl som förväntat förutom vädret som var riktigt kallt ett par dagar.
Stranden var som Janne beskriver sand/grus, lite olika på olika sträckor. Men tumregeln var, ju finare sand på stranden desto mer stenar i vattnet..
Det tråkiga med stranden var skräpet. Otroligt mycket skräp, vattenflaskor, fimpar, plastpåsar osv. Det var uppkrattat endast där det fanns solstolar, två meter bredvid var det inte det. Nu ska tilläggas att säsongen är precis påbörjad och mycket väntar på att öppnas, så det blir nog bättre. Vi pratade med en grekisk kvinna en dag på stranden (som senare visade sig jobba på Womens Cooperative), hon sa något i stil med att det var hemskt och att "kommunen" måste göra något åt stranden.
En positiv sak var att alla solstolar tillhörde restaurangerna så som var "gratis". Inte heller några överpriser på det man handlade så det var i praktiken gratis.
Annars var det bra mat på alla ställen vi åt på, med ett extra stort plus för Womens cooperative och Gyros-restaurangen mitt emot posten.
Womens cooperative hade inte bara överlägset god mat, dom hade även bästa priserna, bästa servicen och bästa läget (längtar tillbaka dit).
Vårat hotell tog som utlovat tagit betalt för kylskåpet 3€/dag. Då ingick även myror på rummet. Dyraste glassen i Petra tillhandahöll dom oxå. Jag ger dom även priset för tråkigaste hotell-värdarna i grekland. Döpte om dom till "the stiff brothers". Tog nog tre dagar innan jag såg någon av dom le..
Just nu känns det som om jag mest klagar men det var en härlig vecka och jag kommer definitvt att åka tillbaka (men en mellanlandning i Parga måste jag nog ha).
Och förresten, Molyvos får man inte missa. Strosa runt i gränderna där en kväll är ett måste.
Jag ska lägga in några bilder nedan.
Svara med citat