Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-13, 06:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Parga

Låter som ni haft en härlig semestervecka. Din beskrivning av Parga känner jag igen. Vi var var där första gången alldeles i början av 90-talet kanske 1990 min dotter var i början av tonåren så runt det året var det. Har det gamla Parga i minnet och även om mycket är sig likt så var främst området runt Valtosstranden helt förändrat när jag var där 1995. Då blev också Sakis en av mina favorittavernor och jag satt ofta på Meetings på em eller tidig kväll. Känns som jag nyss var i Parga men det är ju faktiskt fem år sen. Barnen till familjen som driver Meetings måste ju vara ganska stora nu. Stora tjejen gjorde ofta bergste till mig på em om jag kom tidigt och mamma hade vilopaus.

Nästa Greklandsresa som inte blir i år blir nog en ö-luff till Amorgos som jag vill uppleva igen med fler öar kanske din favorit Tinos eller så till Skopelos och grannöarna. Folegandros, Sifnos och Sikinos står också på ö-återvändarlistan.
Jag har många favoiriter kanske för många ibland. Har inte direkt fastnat på en ö utan vill gärna se en ny plats på varje ö-luffarresa så det är inte lätt att välja ibland. Kreta. Kos och någon annan ö som jag besökt tidigare väcker dock aldrig min längtan.

Eva
Svara med citat