Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-14, 08:18
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Hemska saker händer på Rhodos!!

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Ja då ja, men hur länge då? Katterna kanske har lärt sig att där du är finns det mat. Men efter att du åkt då? Vad händer då? JAG (och det är bara en tanke JAG har) skulle aldrig utfodra katter eller hundar för bara några veckor, det är ju likadant som här hemma på vintern, inte ger jag fåglarna mat om jag inte vet att jag ska hålla ut hela vintern.
Jag kan svara för "min" kattkoloni. Den sköts av en tysk dam som bor där året om. Hon ser till att katterna får mat i form av matrester från någon restaurang. Men det saknas fortfarande veterinärvård och maten är väl inte den bästa kattmaten i världen. Kastreringar vore inte heller fel så att man slipper se 7 månaders honkatt med världens ballongmage med kattungar. Så fort de blir fertila blir de med ungar. Men så är det och det är inget jag kan göra nått åt när jag är där. Jag kan ge dem en klapp och lite kvalitetsmat, pengar vill damen absolut inte ha (har försökt). Tullen undrar nog vad det är för knäpphjärna som har en resväska med kattmat med sig
Svara med citat