Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-25, 08:56
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bombattentat i Aten

Men detta ar val i och for sig inget nytt for Greklands del.
Det star bl.a. vidare i artikeln (fran Vasterbottens-Kuriren som det lankades till ovan):

"Två av Chrisochoidis företrädare överlevde också sprängattentat. Det senaste mordförsöket skedde i maj 2006, när den dåvarande konservative polisministerns bil attackerades. Det attentatet tog Revolutionära kampgruppen på sig. I april i år grep polisen sex av organisationens medlemmar."

For oss (mig) som bor harnere pagar livet som vanligt, utan nagon storre dramatik.

Jag maste forsvara mitt nya hemland och saga att jag, som mamma till tva sma barn, kanner mig saaaa mycket tryggare har i Grekland (aven i Aten, och tillika i mitt gamla hem/favoritkvarter Exarchia som de flesta greker forfasar sig over )

Jag laser i tidningarna, liksom Monica P harovan, om alla hemskheter i Sverige och undrar istallet vad som haller pa att handa med Sverige? Mord, ran, brander, narkotikahandel, pedofili, kvinnofridsbrott - det tar ju aldrig slut... Upplopp i Rosengard, unga man som skjuter varandra i gangkrig. Gatorna verkar vara fulla med obehandlade psyksjuka (och inte isbjornar som myten sager) som attackerar oskyldiga manniskor utan forvarning.

Tur att utlandska turister inte kan lasa svenska tidningar, for da hade de aldrig vagat komma till gamla Svedala.

Delfi
Svara med citat