Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-05, 10:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Lesvos Petra

Jag gjorde en båttur till Skala Sikaminias när jag var i Molyvos förra året. Det var mycket trevligt att strosa runt i byn och äta på någon av tavernorna i den lilla fina hamnen.

Skala Eressos besökte jag på en organiserad utflykt en regnig och kall dag och dit åker jag gärna igen. Helst då solen lyser. Jag tog också lokalbussen till Kalloni och Skala Kalloni. Kalloni är en vanlig grekisk stad som ligger i ett jordbruksområde drygt två mil från Molyvos. Bussen passerade Petra på vägen. I Molyvos finns många fina gränder och utetställena som ligger högt uppe i gränderna mot havssidan erbjuder en fantastisk utsikt över bukten. Det är också mycket fint nere i hamnen.

Jag åkte till Petra för att bada och strosa runt i byn. Åt lunch på The Lucky Horseshoe taverna några gånger och de serverade riktigt god grekisk mat. Maten på kvinnokoperativet var också helt underbar och vällagad så det får ni inte missa.

Ska ni hyra bil finns det många fina platser att besöka på denna bitvis väldigt gröna och frodiga ö.

Eva
Svara med citat