Nu har jag for forsta gangen kort bil i Grekland! Den enda utlandskorningen hitintills var i Danmark, och det ar ju inte direkt jamforbart, precis...

Gick runt och jamforde priser och fick en fin Fiesta for 90 E for tre dagar. Forsta dagen tog vi turen genom Menetes, Arkassa och Finiki upp till Mesochori, dar vi stannade ett langre tag och utforskade labyrinterna. Tog sedan vagen forbi Spoa for att komma hem Aperivagen. Puh! Men det gick bra. Nasta dag korde jag genom Aperi, Volada, Othos och utanfor Pyles ner pa stora vagen mot Lefkos, och det ska jag saga er, det gor jag inte om!

Uppat gick bra, men nedfarden var INTE rolig! Solade och badade och at lunch och solade och badade mer i Lefkos innan jag korde hemat. Den langa vagen, forbi flygplatsen...

Idag hade ingen nagon lust till mera sicksackvagar, sa vi styrde kosan mot Diakoftis. Den vagen ska man inte kora med vanlig bil, det var verkligen inte snallt mot Fiestans stotdampare... vi gick och tittade pa bada stranderna. Jattefina, men inte idag... det blaste sa man kande sig sandblastrad bara av att ga omkring dar, sa att lagga sig ner ett langre tag var inte aktuellt. I stallet for vi hemat, men stannade vid Taverna Rina, som ags av Manolis och hans foraldrar, for lunch. Mycket trevligt var det. Fick en guidad tur pa garden och i tradgardarna, och mammans mat var enormt god! Och katterna var keliga. Erika ville ta med sig en hem.
I morgon funderar vi pa att ta en av batturerna langs kusten, om inte Fred aker pa nagot bradskande jobb. Det galler att maximera solbrannan de har sista dagarna!
Karin
som har fallit for de sma, friterade rakorna fran Symi