Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-11, 17:42
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Ni som trivs i Grekland...

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
När det gäller storstadssemester så har vi, efter att besökt Aten ett antal gånger off-season, nu även tagit Rom till vårt hjärta. Kan verkligen rekommenderas om man vill besöka en storstad med charm och atmosfär, massor av kultur och sevärdheter, otroligt delikat mat och allt inom passande gångavstånd.
Instämmer, Rom är härligt, Paris likaså. När det gäller storstadsresor tycker jag att det är två saker som är viktiga för oss. Det ena är att man på sådana resor ska kosta på sig den något högre boendekostnaden som det innebär att bo centralt. Ofta har man inte så jättemånga dagar på sig och det är skönt att kunna återvända till hotellrummet för en stunds vederkvickning som avbrott under strövtågen i stan. Då är det en fördel om man inte bor två mil utanför stan. Det andra är att man ska välja tidpunkt som med god sannolikhet innebär ett väder som man gillar. Tre-fyra dagar i en storstad i ett väder som man inte gillar är ingen höjdare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
OM nu grekerna behöver sina turister så mycket så borde de ansvariga för strejkerna kanske tänka om??

Vi har ju alltid åkt på vinterresor till andra ställen än Grekland och fortsätter så även kommande nyår....Då åker vi tillbaks till Madrid som vi föll för nyåret 2007/2008

Lissi
Instämmer med dig Lissi. Strejkerna gör ju inte att turisterna strömmar in, och därmed blir ju kakan som skall fördelas inte större och problemen inte mindre. Men det krävs nog minst en säsong med nedgång innan man inser det.

Vad gäller Madrid har vi också ett gemensamt intresse. Efter två besök i stan så är mitt intryck mycket positivt. Det är som jag upplever det en storstad som inte är så väldigt turistanpassad utan också erbjuder mycket spansk vardag. Det gillar jag!

Tänk så kul med all denna blandning av erfarenheter, intryck, preferenser och utbyte av synpunkter.

Mats
Svara med citat