Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-17, 00:56
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur långt i förväg bokar ni er resa?

Citat:
Ursprungligen postat av jennyln Visa inlägg
När brukar ni "rutinerade" boka resan?
Din fråga är i princip omöjlig att besvara. För den beror ju på varje familjs förutsättningar. Finns det barn handlar det ju om loven. Inga barn? När kan båda ta semester? Osv.

Jag lever ensam + 2 håriga fyrbenta vänner med svans... Så kan Kattpanget ta mina gossar? Det vet jag ju aldrig! Jag kan aldrig ta en sista minuten för jag vet inte om Panget kan ta dem.

Så jag bokar plats för dem tidigt och beställer resa. I år ringde jag i Januari och bokade först plats i början av Juni för första resan. Och dessutom i slutet av September för andra resan. Hade jag inte haft dem hade jag ju kunnat åka när som helst!!! En sista minuten till vilken Grekisk ö som helst... Suck...

Så familje- och jobb-omständigheterna bestämmer alltid när man kan beställa resan. Men generellt sett kan man säga att ju tidigare du kan beställa ju billigare blir det. Om omständigheterna tillåter att man beställer tidigt...

Samtidigt. Om man lever under sådana omständigheter att man kan åka en dag eller två senare kan man hitta sanslöst billiga resor... Men hur många gör det...?

Sedan är det också frågan om ni vill åka reguljärt eller charter? Det är en stoooor skillnad där....
Svara med citat