Citat:
Ursprungligen postat av miinna
Jag och flickvännen ska åka ner till Grekland nu i början av augusti och planerar att flyga ner till Aten, bo där 2 dagar och sedan fortsätta ut till någon ö i ytterliggare några dagar och sedan flyga hem från Santorini. Vi vill hitta en ö där man kan bo billigt eftersom vår budget är ganska usel men hittar egentligen bara ok på Egina. Har någon ett bra billigt hotelltips? 
|
Eftersom ni ska flyga hem från Santorini så förmodar jag att ni föredrar att förlägga ö-vistelsen till någon av öarna i östra Kykladerna för att ha så nära som möjligt till flyget när ni ska hem. Men om ni väljer att bo ett tag på Egina och i byn Agia Marina så tror jag att det går att få till hyfsade priser på boende där. Vi har två gånger bott på Barbara´s, i den nya byggnaden som heter Barbara II. Boendet är enkelt men fräscht, och vi har fått till bra pris vid förhandling på plats.
Barbaras ligger i en återvändsgränd som går upp från mitten på bygatan, mitt emellan Hotell Karras och Café Marina. Fråga på Café Marina om ni inte hittar.
Men, även om jag är Egina-fantast så skulle jag nog i ert fall välja någon ö som ligger närmare Santorini med tanke på hemresan. Och jag håller med Arne om att då är ju Naxos ingen dåligt alternativ.

Mats