Citat:
Ursprungligen postat av Bon Voyage
Vi vill ha ett hotell med bra pool för min femåring, vi behöver inte ha många affärer men ändå några för de där vanliga turistinköpen. Stranden ska bestå av sand och inte sten. Frukost vill vi kunna köpa in själva via supermarket och ja, det mesta ska finnas runt omkring.
Mitt första alternativ är att åka till Aegean Village i Amopi och mitt andra är Parasol i Pagadia. Vad tycker och tror ni?
|
Med utgångspunkt från ovanstående kriterier är Parasol det bästa alternativet.
Aegean Village har visserligen en fin pool, men det ligger på sluttningen en bit ifrån stränderna. Den närmaste består av sten, och närmsta sandstrand är inte vad den brukade vara. Där det förra året var sandbotten, har sanden spolats bort under vintern och bottnen består av sten.

Amopi består egentligen endast av en mängd hotell utspridda i en sluttning. Det finns ett par mycket små supermarkets och är väldigt backigt.
Parasol ligger utmed stora vägen längs stranden i Pigadia. Inga backar där.

Stranden hittar du på andra sidan vägen, och det går lätt att komma över. Lång sandstrand med bra botten. I närheten hittar du allt du behöver, och det är bara en tio minuters promenad in till centrum av Pigadia med ännu större utbud.
Karin
som har varit hemma i två veckor och redan längtar tillbaka