Tycker också att det tar lite tid förrän man kan smälta alla intryck från ett nytt ställe man varit på. Vi var på Skopelos i juni och jag tyckte väldigt mycket om ön. Vädret var fint, det blev varmare och varmare under den vecka vi var där. Kändes kanske nästan som lite FÖR hett, men nu har vi haft likadant väder här i Finland hela juli (30-grader just nu) så man har ju blivit van!
Om boendet inte känns riktigt som det rätta blir det ju automatiskt minuspoäng fastän det inte är öns fel. Vi bodde på ett hotell som heter Dionyssos och jag var inte sådär superförtjust, trots att det var ok i princip. Så nästa gång om jag åker till Skopelos väljer jag annat boende.
Det bästa med Skopelos var själva Skopelos stad med de trånga gränderna (hamnområdet med alla serveringar och butiker var kanske till och med lite för "turistiskt", och detta säger jag som inte brukar besväras av sånt). Agnondas var jättetrevligt med sina tavernor. Skulle gärna ha tagit bussen till något annan ställe också, men det hann vi tyvärr inte med. Bussen verkade fungera bra och är ett bra alternativ till bil och moppe.
Och sen det allra bästa för mig var besöket på Alonissos med utflyktsbåten "Gorgona". Fick mersmak på Alonissos, vet inte riktigt varför.
Och lilla "Ouzeri Gorgones" i Skopelos stad blev favoriten att ta en öl på eller äta middag!
Trodde först att Skopelos kanske skulle bli min favoritö tillsvidare. Men icke sa Nicke, det är fortfarande Naxos!

/Anne