Ämne: Agia Maria
Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-28, 23:28
Kermit Kermit är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Agia Maria

Balos är inte alls bara en stor strand med mycket folk (vi var där visserligen i juni) utan en underbar lagun med fantastiska omgivningar och skiftande vatten. Grunt, lågt, varmt, kallt en i mitt tycke underbar utflykt. Jag upplevde inte båtresan som jobbig. Det går två olika båtar dit en jättestor och en lite mindre och vi åkte med den lite mindre (i Apollos regi men även andra resenärer) Enligt Grekerna själv är Balos vackrare än Elafonissi och jag är böjd att hålla med (Var på båda ställene). Skall Ni dit ta med syklop och snorkel så får ni se fina fiskar och kanske som min dotter gjorde en Bläckfisk. Man säger ju att smaken är som baken och det stämmer väl men jag rekomenderar turen till Balos. Vore intressant att höra vad du har att säga OM ni nu åker dit. Gramvousa som ingick i turen är en stor fästning, jag själv orkade inte gå upp det är meterhöga trappsteg dit upp och antalet trappor vågar jag inte tänka på det var många. Övriga familjen var uppe och de fick se en fantastisk utsikt. I vilket fall som helst ha en underbar resa till Kreta
Svara med citat