Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-15, 11:36
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Är alla stränder på Skiathos...

Väl hemma igen kan jag ju passa på att svara på min egen fråga:

Jovisst finns det stränder på Skiathos med lugn och ro även i augusti . Mandraki, Agistros och Elias är utmärkta exempel på detta. Promenaden genom pinjeskogen från hållplats 23 var dessutom helt underbar. Om Banana beach kan jag bara säga ! Vi var där också och låg i "pensionärshörnan" längst till vänster. Fin del av stranden (rent framför allt, ingen tång eller annat skräp) med utmärkt bad och vacker bakgrund med allt det gröna. Det var ungefär vid tresnåret som musiken började höras på allvar, de höjde volymen i takt med att folk kom (och de grekiska ungdomarna kommer ju sent). Men som min väninna kommenterade i ett sms vårt val av strand "ibland kan det vara kul att vara på en strand med extra allt".

I övrigt är vi bara så nöjda med vår vecka ! Bra boende helt i vår smak (d v s enkelt men rent och snyggt), fantastiskt väder med härligt varma kvällar, utmärkt mat och fina stränder. Dessutom har vi deltagit i tävlingen "hur många går det egentligen in i en grekisk buss" vid vissa tillfällen. Svaret är "fler än vad man tror!!!".

Priserna tyckte vi var detsamma som vid båtluffen tidigare i sommar. Om det var lika mycket folk eller mindre än vanligt är något som vi inte kan bedöma, men det var i alla fall absolut inte för mycket någonstans (förutom i bussen då kanske ). Med så mycket tavernor m m ska det vara mycket folk, annars blir det lätt ödsligt och inte så inbjudande.

Att vi är på Skiathos igen en vecka i augusti 2011 är nog ingen dålig gissning. Eller också att vi börjar en båtluff här och sedan tar oss neråt i ö-världen. Tillbaka ska vi!

Celbe
Svara med citat