Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-22, 11:51
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Sv: Minskat intresse för Samos?

Citat:
Ursprungligen postat av Carita Visa inlägg
På mitt favoritfurum (Parga) var det nyligen diskussion om att det var för många turister där och alldeles för mycket krimskramsbutiker. Här går det åt andra hållet då folk börjar fundera om tavernor, hotell m.m. måste stänga pga minskade turister. Hur vill vi ha det egentligen? Men grekerna vill i alla fall ha mycket folk för inkomsterna, sen må vi turister gå runt och gnälla om än det ena, än det andra. Jag tycker i alla fall de är generösa som upplåter sina hemorter åt oss. Hur skulle vi själva reagera om det kom horder av kräsna turister till våra egna städer/byar så befolkningen mångdubblades på somrarna. Skulle vi alltid orka vara så vänliga och ge bra service?
Hei, Carita.
Du må ikke misforstå - jeg er nysjerrig på hvordan sesongen har blitt.
Jeg er en stor Hellas-elsker, og syns det ville være leit om turistene nå svikter slik at mange må stenge. Det kan nettopp igjen føre til en vond sirkel der turister ikke kommer tilbake. Jeg håper at alle som en støtter opp og reiser til Hellas som vanlig, slik at de overlever finanskrisen.
Og ikke klager jeg på noen dårlig service heller. Vi reiser i september hvert år, vi. Av og til gir lokalbefolkningen uttrykk for å være litt slitne, og det er jo lov det. Vi beundrer disse som jobber dag og natt i et halvt år i turistbransjen. Og alle de andre som smiler og vinker når vi nesten tråkker på døra hos dem.
Det er vel derfor vi drar tilbake, vel??

Pelagia
Svara med citat