Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-26, 22:36
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Tankar på kvällskvisten

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Något vemodigt konstaterar jag att augusti snart är slut. Sommaren har kulminerat, vi ramlar utför mot vintern i hisnande fart, kan vi inte få börja om? Nu när vi vant oss vid värmen?
Inte första gången som jag känner att dina rader rör vid något som känns väldigt starkt inombords. Intressant att en hel del av de känslor som vi människor upplever inför årstidernas växlingar är väldigt lika världen över i de delar av vårt klot som har förmånen att leva i sådant klimat. För visst är det trots allt vi känner en väldig FÖRMÅN. Det finns ju som bekant platser på vårt klot där det är nästan samma väder året runt. Inte riktigt lika trevligt även om jag liksom du helst skulle vilja ha några månader längre sommar, vilket är den årstid jag gillar bäst.

Men jag finner stor tröst i att min näst bästa årstid är hösten, som ju kommer nu. Tänk, några månader när luften fortfarande är ljummen, men när vi får mera fukt i luften av både dagg, dimma och fjäderlätta duggregn. Vemodet efter sommaren som tog slut blandas med att skogen fylls av de härliga dofterna av fuktig jord och alla växter. Härligt. Blir det så hos er på Kalymnos också lite längre fram i höst?

Den som lyssnat på Hasse Anderssons visa "Höstens sista blomma" kanske anar lite vad jag känner.

Ha en riktigt skön sommar-höst!
Mats
Svara med citat