Citat:
Ursprungligen postat av Pyttan
I somras när min vännina o jag flög hem med Austrian via Wien så kom väskorna inte med samma plan som oss till Arlanda.
|
Och nu var ju du rolig också!!! Jag mellanlandar i Wien om ett par veckor, på väg till Athen med Austrian. På hemvägen också... Men jag har ett par timmar mellan planen vid varje mellanlandning så de bör hinna få med min väska tycker jag.
Hade ni kort tid mellan flighterna? Så det var därför de inte hann med?
Hänga på fråga: När jag mellanlandar i Wien på hemvägen har jag över tre timmar mellan planen. Egentligen ska jag ju då bara gå transit till min nästa avgång. Men KAN (får) jag gå ut från säkerhetsområdet och sedan in igen utan problem? En av mina goda vänner i Wien tyckte att han skulle komma ut till flygplatsen så vi kunde ta en snabb öl när jag ändå var där...

Han kommer ju inte in utan biljett, men kommer jag ut och in? Vem vill säga nej till en öl med en god vän...?
SteffTee. Ovanstående fråga är väl ditt bord?
Jag har bokat så jag åker med sista Austrianplanet till Kastrup den kvällen. Jag bara hoppas att de får tekniska problem så de måste parkera mig på ett hotell över natten i Wien...

Men sådan tur har jag nog inte.
Förutom att det finns några hyfsade butiker är Wiens flygplats en av de tråkigaste i hela världen. Det finns inte ens en vettig restaurang så man kan få sig en Wienerschnitzel när man ändå är där. Det finns någon "Imbiss" där den högsta kullinariska upplevelsen är lite korv som kokat i en halv dag...

Jag har väl aldrig varit med om att det inte finns en tämligen hyfsad restaurang efter säk-kontrollen. Tja, förutom i Athen också då.... Och den flygplatsen är ju också vansinnigt tråkig och illa planerad för att vara så ny...
Men jag ska inte klaga. Att resa är att leva...

Även på tom mage...