Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-09, 22:31
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Minskat intresse för Samos?

Jag bor på Gotland, ön som mer än femdubblar sin befolkning under sommmarmånaderna.....Jag klagar bara på dom turister som tror att man kan uppföra sig hur som helst för att man har semester och ingen känner till en. En juste turist tar seden dit han kommer!
Läget för Samos är likadant som för hela Grekland. Landet är i kris, ingen har velat/kunnat åka dit p.g.a. strejker, ekonomisk kris, för bra väder i andra länder osv. Juni-Juli har ALDRIG varit så uselt som i år. Hotell och Tavernor har stängt, folk sliter sitt hår. Augusti-september har varit lite bättre, men inte alls som förr. Trodde inte det var så illa, men efter att ha varit på Samos i 14 dagar (kom hem i gårkväll!), så vet jag! Eftersom jag bor på en turistö själv, så vet jag hur beroende man är av slantarna som man kan få in under sommarmånaderna, nu får vi hjälpas åt, ställa upp för grekerna! Vi vill ha kvar den fina servicen och glädjen som dom visar mot oss nordbor när vi kommer! Varför inte ta vintersemester i Grekland, det kan vara 20 grader varmt på julen och det finns lägenheter att hyra. Res via Aten och sen med lokalflyg, mycket billigare än charter!
Svara med citat