Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-14, 18:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Hur gjorde du på hemvägen? Åkte du med Theologos på morgonen? Höll hon tiden? Hur dags var hon inne i Rafina?

Nä, Peter jag fegade ur och åkte dan innan...Nikoleta berättade att det varit några båtar som varit försenade av olika anledningar så jag valde att korta sista dygnet på Tinos och åka med färjan 14.30 dagen innan till Rafina, Superferry2...
Den hamnade i kö vid hamnen på Tinos. En snabbkatamaran som var sen från Mykonos klämde sig in precis när två andra Superferrys kom, så "min" hamnade sist in och avgick först 15.15, vilket innebar att jag missade bussen i Rafina till Luotsa och fick vänta en timme....men vad gör väl det? Rafina är trevligt att fördriva tiden i en timme....
Väl på Peris (man kliver av bussen vid bageriet i Luotsa) så hade jag en fin kväll på balkongen med macka och retsina...
Morgonen därpå åt jag den fina frukosten, serverad på balkongen , och sen promenerade jag till stranden nere i Luotsa...15 min promenad från hotellet...En härlig morgon...så fick jag kaffe och en pratstund med ägaren i trädgården när jag kom tillbaks...
En kul sak: Det ingår ju skjuts från Peris till flygplatsen och jag delade bil med 2 jättetrevliga killar från Skiathos...Jag frågade vart de skulle och de sa Kastrup..Det ska jag med sa jag...vart ska ni sen då?? Jo vi ska på bröllop i en svensk stad som heter Kalmar! Vi ska åka tåg från Kastrup....Men så kul sa jag världen är inte stor, jag ska också med tåg från Kastrup till Kalmar...

De flög med Cimber, jag med SAS, sen tog de ett tidigare tåg än jag hade biljett till...men visst är väl sannolikheten rätt liten att man ska till samma plats på detta vis??

Ha en alldeles underbar tid på Tinos, jag är bara DJÄVLIGT avundsjuk!

Lissi
Svara med citat