Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-18, 13:29
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke i Grekland....

Hej!
Sa for jag med Prevelis halv atta i tisdags.Dimitri Karelas pa Mango rooms/bar korde mej med all min packning pa en scooter ner till hamnen, ett mindre mirakel bland alla smala graender.....bussigt, for jag har/hade ont i en fot och att knalla ner nan kilometer hade inte vurt sa kul....
Faerjan gick i tid och solnedgangen var vacker, men vinden friskade i och snart var det becksvart......Prevelis skulle inte denna gang stanna vid Chalki eller Diafani, utan ga direkt till Pigadia, och vi var daer efter ca 4.5 timmar. Manolis Panaretos tog sin bil och stack fran Pelagos och haemtade mej, sen korde han till musiktavernan, som var full av folk. Da blev det till att haelsa pa manga, och sen fick jag skjuts till Garden Villa och rum nr 8, d.v.s mitt vanliga staelle. Nu har det gatt nagra dar och folsedagen 16 sep gick i fridens tecken, lite mat hemma hos mor Eva och Ellen och sen avslutades den pa Pelagos, daer grabbarna och damerna busade lite med folsedagsgamlingen, vilket forstas var vaentat...

Har nu varit runt och morsat och pumpat cykel och borjat komma in i de vanliga gaengorna. Just nu befinner jag mej pa Zephyros Village, som aer fullbelagt som vanligt.
Som jag naemnde tidigare, sa blaste min femstraengade fiol ner fran en liten mur och brot halsen, sa nu aer det slutspelat pa den, iallfall for ett tag. Jag kan och far lana instrument av Mimis Panaretos, sa det aer inte synd om mej direkt, men lite snopet kaendes det, iallafall prexxist naer halsen hade gatt av.... Naja, idag kaenns det mkt baettre, och snart ska jag nog borja smajobba lite haer och daer.

Lagerbladsbuskarna pa Garden Villa aer alldeles for hoga, och skall kapas nagon meter, och det tar nog sin rundliga tid....\
Imorrn hade jag taenkt ta baten till Saria och dyka lite.Har skaffat en undervattensplastpose till min trogna Canon Powershot A650, sa jag ska forsoka ta lite undervattningsbilder.....vi far vael se hur det gar med det....
Mvh,
Mikke
Svara med citat