....det bidde inget Saria denna sondag, forsov mej o baten gar 08.30....

.
Istaellet tog jag och klippte en av de STOORA lagerbladsbuskarna, som star pa norra sidan av stora huset pa Garden Villa. Det aer inte helt enkelt, man maste sta pa en trappstege o klippa. Efter nagra timmar hade jag vael i stort fatt lite ordning pa busken, men sa kom dom som bor naermast och hjaelpte till.Problemet var att komma at och klippa mitt pa hogst upp, men jag lade stegen som en bro fran deras balkong och krop over den och kunde klippa.....Detta later vael ganska enkelt, men att gora det i full sol och over 30 grader med svetten rinnande i ogona gjorde det en aning svarare...
Egentligen skulle dom klippas ner en meter till, men stammarna aer decimetertjocka, sa det far vaenta tills jag far tag i en motorsag.....
Nu har det inte blast hart pa Karpathos pa nagra dar, och da kaenns vaermen mycket mer.
Forrexten,igar satt jag och pratade med nagra norska kalimister pa Limanaki, da det kom in ett vikingaskepp till hamnen,trodde forst inte mina ogon......Tog hojen till hamnen och kollade, mycket riktigt, det var ett ryskt dito. Kanske 12-14 meter langt,med motor och segel och dessutom ett extra central-roder, som hjaelp till det mera tidsenliga rodret pa styrbords laring....skeppet sag lite slitet ut, som om dom varit ute en laengre tid.Forsokte snakka med en av besaettningen, men han kunde bara ryska......

mikke