Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-26, 11:40
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Taxi/buss/teleportering?

Det billigaste sättet att ta sig från flygplatsen in till Chania är (förstås) med buss. Men bussarna går inte jätteofta. Googla på Ktel Chania så kommer du till deras hemsida där det finns tidtabell.
Jag flög dit med Fritidsresor i april och planet landade kring lunch men bussen till Chania gick inte förrän 16.20, om jag minns rätt. Tog därför en taxi och det kostade 24 Euro till Neo Chora (i utkanten av Chania).

Möjligheterna att beställa transfer verkar skifta lite från bolag till bolag och från ö till ö. Det gick absolut inte att beställa transfer till Neo Chora med Fritidsresor. Var i kontakt med dem både via telefon och via mejl direkt med reseledarna på Kreta, men trots att de körde genom Neo Chora på väg till Agia Marina, mm och jag var beredd att stiga av var som helst i Neo Chora så gick det inte. Detta kan jämföras med när jag i juli flög till Karpathos med danska Spies och då fick transfer ända fram till hotellet fast det låg utanför Pigadia och egentligen bara hade betalt för transfer till centrala Pigadia. Blev också hämtad vid mitt hotell på hemresan! Det kallar jag service!

När det gäller möjligheterna att beställa transfer är det alltså enklast att kontakta respektive bolag.
Svara med citat