Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-26, 14:18
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Leva på Kalymnos 16 Ortodoxa kyrkan

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Som livet sen utvecklades för mig så insåg jag att kyrkan också står för så mycket som jag INTE står för vad gäller intolerans och hyckleri så sakta men säkert så blev jag mindre och mindre aktiv och nu besöker jag hellre kyrkan bara vid konserter eller då jag ofta går in och tänder ett ljus och bara är själv med mina tankar.
Lissi
Jag insåg också att det är för mycket hyckleri i kyrkan. En gång i tiden var jag som du en regelbunden kyrkobesökare. Efter att en hög ämbetsman erbjöd mig vara hans älskarinna, då tände till inom mig och jag slutade gå till kyrkan som saknar moralen. Han sade att jungfrur och gifta kvinnor kan inte ha ett förhållande med en präst. Däremot frånskilda kvinnor (som jag var då) och änkor BÖR ha ett förhållande med en präst och då Gud ska välsigna dem. Trodde han att kvinnor är så dumma att tro på sådana läror? Samma präst stal en pläd från min syster när han kom på ett herdebesök. Han dog senare av en sjukdom. En annan präst våldtog på kyrkans torn en av mina bästa väninnor (då ca 19 år gammal) när hon målade där. Spåret efter denna händelse finns kvar i hennes minne och hälsa. Tilläggas kan säga att många präster är pedofiler. Man läser ofta i tidningar att bland annat katolska präster krävs på skadestånd både i Sverige och runt om i världen. Till detta kan tilläggas att deras läror krockar med Bibliska läror. Jag vaknade länge sedan. Att dela matlådor eller matkassar till gamla och behövande det är den enda positiva saken de gör jag kan komma på.
Svara med citat