Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-26, 21:57
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Ang. äldrevården i Grekland visavi Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
MEN vi kan inte pga några få säga att äldrevården i Sverige är sämst och man drogar ner alla..?

Camilla
Jag har aldrig påstått att man drogar ner ALLA! Med det räcker med dem man gör det med och det finns inom varje äldreboende även om man vid sidan om har tjusiga aktiviteter. Jag jobbade själv en period med aktiviteter som betalades av staten som ett projekt som gick ut på att några få utvalda skulle få uppleva middagar med det lilla extra i form av vackert dukade bord, musik, högläsning, m.m. men bara under en viss period, när projektet var slut var det också slut med de fina middagarna.

En viktig del i diskussionen är att öppna ögonen för att många av våra gamlingar drogas och medicinförgiftas...en dag sitter du där själv och vet inte vem du är, vllken dag det är eller känner igen dina barn eller barnbarn eller mer kroppsligt med krypningar, klåda, oro, muntorrhet, smärta....detta pga läkarna som skriver ut livsfarliga mediciner som inte fungerar tillsammans...därför vill inte jag hamna på ett äldreboende!

Det verkar inte heller som Grekland har någon äldrevård värd namnet. Jag hoppas bara att jag själv hinner agera innan jag blir placerad på någon av dessa anstalter....hellre hoppar jag i egeiska havet!

Yanna
Svara med citat