...en vecka har gatt sen jag skrev.Idag har jag aentligen varit hos tannlaekaren Spanos. Kom dit kl elva och fick sitta i kanske tva timmar.Var lite forbered for detta, sa jag hade med mej en tjock bok...

Sen kom jag in och efter en kvart var det klart, ett hal lagat och en tand forberedd for krona.Den saetter han vael pa naesta gang jag kommer....
Sen ner till Mimis Panaretos och sa limmade vi halsen pa den femstraengade fiolen.Imorrn ska vi dra i en skruv, sa det blir bade kemisk och mekanisk lagning.Ska bli spaennande att straenga felan och staemma den. Har fatt svar fran Kina, en ny hals+frakt kostar 32 USD, vilket ju aer overkomligt, sa hur som helst, sa kommer felan i sinom tid att kunna spelas.....
Har borjat mala lite pa Zephyros och kikat pa solsaengarna,naesta vecka blir det vael mer tid att borja laga och mala.
Traeffade ocksa Rolf Overstrom fran Helsingfors, han har bade moppe och vanlig cykel.Vi tog en fika pa gamla Scala, som har bytt namn och regim. Nikkos, som jobbade manga ar pa Akropolis, har tagit over och det aer alltid folk daer.
Nu pa onsdag ska jag folja med tva hollaendska gaster till Avlona,den nordligaste byn pa Karpathos, det ska bli trevligt!
Idag skiner solen och tempen ligger runt 30 grader.Vinden aer mild for omvaexlings skull.
mvh,
Mikke