Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-27, 14:55
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Ang. äldrevården i Grekland visavi Sverige

Citat:
Eftersom det inte finns någon åldringsvård i Grekland
Är detta fakta??? Frågan går till den som faktiskt vet!
Jag tror inte åldringsvården är bättre i Grekland, snarare tvärtom, men jag tror att det finns någon form av åldringsvård...har jag fel?

Citat:
egna erfarenheter av att vårda mina gamla släktingar.
Citat:
Svärmor bodde i eget hus när hon var en bit över 80 och när hon började bli skröplig hade hon bra hemtjänst först.
Citat:
har en vännina som jobbar i äldrevården och hennes uppgift är att endast att se till att de boende har det bra
Citat:
Ja, men när mina nära och kära blir bra behandlade är det svårt att vara negativt inställd
Jättebra att ni är nöjda med ERA anhöriga, så långt är allt väl...under förutsättning att ni är/var tillräckligt informerade om medicinering och omsorg om dem! Det är bara det att nu handlar inte äldrevården om bara just din anhörig, det är alltför egocentriskt. Är nerdrogning och vanvård ok bara för att just din anhörig haft det bra?
Jag vet gamla där jag jobbade som var livrädda för att kritisera personalen så de gjorde liksom tvärtom..hyllade dem!
Men var och en är säkert lycklig med sin tro på äldrevården! Jag är livrädd, därför att jag vet! Det värsta är inte vårdpersonalen även om det finns rötägg där med, utan LÄKAREN!! Det är han som drogar ner o tablettförgiftar din älskade anhörig, medan du själv tror att hennes/hans försämring är helt normal/naturlig, men du har kanske ingen aning om hur han/hon mår när du inte är där?
Javisst finns det allehanda aktiviteter, och vem skulle vilja klaga på det? Ta bort skygglapparna! Det handlar inte om det som ÄR bra, det handlar om det du förmodligen inte sett...ännu! Nerdrogningen och tablettförgiftningen! Ni har ju själva läst berättelsen i länken som finns i tråden, eller tror ni att det är fantasier och sagor...eller att det bara hänt en eller ett fåtal personer?????
Waking up is hard to do!

Yanna
Svara med citat