Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-30, 18:34
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke i Grekland....

...onsdag morgon stack jag och ett hollaendskt par ivaeg med bil norrut.Passerade Olympos och fortsatte till Avlona, daer vi tog en frappe pa byns enda taverna.Sen vidare nordnordost, genom en grind, och en alltmer skumpig vaeg. Jag satt daerbak, i det lilla saetet och holl i mej for kung och fosterland.Hursomhelst sa gick det att ta sej ca 5 km norr om Avlona mot Tristomo, innan det bidde stopp. Sen hittade vi en vandringsled och foljde den nan kilometer, men det var varmt och vi vaende naer det kanske var 4 km kvar ner till Tristomo. Hade for mej att det var en nagot mindre svarforcerbar stig, daer man muligens kunde ta sej fram med en off-road-hoj, men nu vet jag att det inte funkar....
Hursomhelst, vi for sen tibax till Avlona, och kaekade lite, sen letade vi efter Avlona Beach, men vaegen tog slut, haha....Tibax till Diafani, daer det skulle vara nan sorts honungsfestival, men vi sag intet av detta, sa vi drog norr ut fran Diafani till Vanata Beach, nan kilometer norr om byn.Daer tog vi ett kort dopp, innan vi ungefaer samtidigt med Chrisouvolanto laemnade Diafani. Sen hade vi baten ungefaer jaemsides med oss och vi kom till Pigadia ungefaer samma tid, d.v.s vid sex....Storre skillnad var det inte mellan oss och baten kanske gjorde 12-14 knop........
En laaang med trevlig dag!!
Svara med citat