Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-05, 15:16
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Framme i Chania

Hej, igen! Jag tyckte mycket om Rethymnon, kunde bara ga omkring i granderna tills jag var alldeles vilsen och slut, iddes inte ens ga ned till stranden.
Nu har jag lart mig mer om att hitta rum for natten, har i Chania gick jag ganska langt in i granderna och fragade, och fick ett mysigt litet rum for 27 Euro per natt. Ljust, familjart, och inget liv utanfor, bara gronska och min vardinna som hanger tvatt.
Pa det forsta stallet jag fragade i Rethymnon var det en skum grand, och det stod tydligt utsatt vardinnans namn, jag ringde pa dorrklockan och forvantade mig en fortroendeingivande matrona komma ner, istallet hordes en small ovanfor, en ilsken grek tittade ut och rot till..... , det var fullt.
Det var ganska fullt overallt, men vid havet, dar den langa piren borjar, fanns tva rum lediga, ett med havsutsikt, och ett med utsikt mot en muromgardad takkant, tyst och lugnt, det senare tog jag.
Varden sa 70 Euro for tva natter, och det var tydligen ett kap, for pa anslaget pa dorren stod det hela 45 Euro per natt alla sasonger.
(For en svensk ar ju detta anda billigt, men jag har fatt lite tjeckiskt perspektiv, dar betalar jag garna inte mer an 200 SEK for ett rum nar jag luffar ute pa landsbygden.)

Jag ar lite nyfiken pa dom dar "nio stranderna" som omtalades har pa forumet , fa se hur man kommer dit. Det fanns i alla fall en bra kommunal turistinfo her i Chania.

NU ar jag nojd och glad.
Svara med citat